|
Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli ul. Reymonta 4, 06-500 Mława tel./fax (23) 654-32-47
| |
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 10364 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
|   | POWIATOWY OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
- kursy doskonalące, warsztaty metodyczne, konferencje, seminaria przedmiotowo-metodyczne dla nauczycieli określonych zajęć edukacyjnych - nowe metody, techniki i środki kształcenia oraz narzędzia pomiaru dydaktycznego - indywidualne doradztwo metodyczne w ramach tzw. konsultacji indywidualnych - doradztwo przy warsztacie pracy nauczyciela - szkolenia rad pedagogicznych - studia podyplomowe przy współpracy z uczelnią wyższą - szkolenia e-learningowe
|
Nasza misja
Jesteśmy wszechstronną, profesjonalną placówką świadczącą w sposób efektywny i użyteczny różnorodne usługi edukacyjne, zgodnie z wymogami prawa edukacyjnego i potrzebom Klienta.
Naszą misją jest wspieranie rozwoju zawodowego nauczycieli zgodnie z potrzebami oświatowymi regionu i według standardów europejskich. Oznacza to dla naszego Klienta aktualizację wiedzy, doskonalenie umiejętności oraz wspieranie ustawicznego rozwoju zawodowego.
O ośrodku
Kryterium sukcesu:
- placówka dysponuje bazą i wyposażeniem, które umożliwiają realizację zadań
- sprzęt i środki dydaktyczne pozwalają na stosowanie nowoczesnych form i metod pracy
- placówka umożliwia pracownikom i nauczycielom korzystanie z posiadanych zasobów informacyjnych
- system przepływu informacji w placówce jest zgodny z oczekiwaniami zainteresowanych
Mocne strony pracy w PODN w Mławie:
- wysoki poziom organizacyjny – nowe sale szkoleniowe
- szeroka działalność informacyjno-wydawnicza
- wzmocniona współpraca z innymi ośrodkami
- zbieżność oczekiwań nauczycieli i doradców metodycznych w stosunku do priorytetowych zadań
- budowanie właściwych relacji doradców metodycznych z nauczycielami (wynikających z realizowanych zadań zleconych przez Mazowieckiego Kuratora Oświaty oraz diagnozy)
- systemowe doskonalenie się kadry
- systematyczny wzrost udziału nauczycieli w organizowanych szkoleniach
- wspólne dokonywanie wewnętrznego mierzenia jakości pracy ośrodka w celu doskonalenia działań
Nasza kadra
Doradcy metodyczni zatrudnieni w naszym ośrodku są czynnymi nauczycielami – wielu z nich pełni jednocześnie inne funkcje. Prawie wszyscy uzyskali uprawnienia edukatorów i ekspertów.
Jest to element wzmacniający wypełnienie głównej funkcji doradcy metodycznego jako nauczyciela danego przedmiotu lub edukatora rad pedagogicznych na terenie naszej działalności. Zespół doradców współpracuje z różnymi wydawnictwami, uczelniami, stowarzyszeniami i organizacjami pozarządowymi.
Doradcy metodyczni w ramach swoich zadań:
- organizują: konferencje, seminaria przedmiotowo-metodyczne dla nauczycieli określonych zajęć edukacyjnych
- sprawują opiekę nad ruchem nowatorstwa pedagogicznego oraz innowacjami pedagogicznymi i wychowawczymi
- udzielają pomocy, w szczególności nauczycielom rozpoczynającym pracę i nauczycielom o krótkim stażu pracy pedagogicznej, w formie bezpośredniego wsparcia ich rozwoju oraz doskonalenia zawodowego
- upowszechniają nowe metody, techniki i środki kształcenia oraz narzędzia pomiaru dydaktycznego
- prowadzą indywidualne doradztwo metodyczne w ramach tzw. konsultacji indywidualnych oraz doradztwo przy warsztacie pracy nauczyciela
|
|
W naszym ośrodku realizujemy wiele programów m.in.:
- "Edukacja ku przyszłości"
- "Szkoła jako miejsce bezpiecznej nauki i pracy"
Ośrodek ma bardzo dobrą bazę szkoleniową. Wszystkie formy edukacyjne i studia podyplomowe odbywają się w niżej przedstawionych salach.
|
Sale wykładowe są wyposażone:
- nowoczesne meble
- tablice informacyjne
- flipcharty
- rzutniki multimedialne
- sprzęt audiowizualny
Istnieje możliwość wynajęcia sal wykładowych.
|
TEMATYKA SZKOLEŃ RAD PEDAGOGICZNYCH
- Czas pracy nauczycieli w świetle przepisów.
- Szkoła w społeczności lokalnej.
- Praca zespołowa w szkole.
- Wychowawcze cele i błędy oceniania.
- Obsługa i zastosowania tablicy interaktywnej.
- Tworzenie materiałów dydaktycznych do tablicy interaktywnej.
- Motywowanie uczniów do nauki.
- Umuzykalnienie w przedszkolu (warsztaty).
- Jak uwolnić się od blokad w uczeniu się. Kinezjologia edukacyjna.
- Metoda Dobrego Startu jako system ćwiczeń wspomagających dzieci w wieku przedszkolnym (warsztaty).
- Mali badacze – metoda projektu w wychowaniu przedszkolnym i edukacji wczesnoszkolnej.
- Profilaktyka, wychowanie, interwencja.
- Dziecko krzywdzone – reaguj na przemoc. Zadania dla szkoły.
- Zasady konstruowania programu i pracy terapeutycznej.
- Sposoby na stres i rozwiązywanie sytuacji trudnych.
- Nowe spojrzenie na podstawę programową – znam, rozumiem, wdrażam, dokumentuję i ewaluuję.
- Ocenianie kształtujące gwarancją sukcesu dydaktycznego.
- Planowanie rozwoju w systemie awansu zawodowego nauczyciela.
- Ewaluacja i modyfikacja przedmiotowych programów nauczania.
- Monitorowanie podstawy programowej.
- Umiejętności kluczowe UE w kontekście realizacji podstawy programowej kształcenia ogólnego przez nauczycieli przedmiotu.
- Bezpieczeństwo ucznia w drodze do szkoły.
- Komunikacja w szkole- rozwiązywanie konfliktów.
- Efektywna ewaluacja w praktyce.
- Opiniowanie i dopuszczanie do użytku w szkole programów nauczania.
- Motywowanie uczniów do nauki.
- Miejsce podstawy programowej w planowaniu i realizacji procesu edukacyjnego szkoły.
- Kompetencje organizacyjne i kierownicze nauczyciela w pracy z uczniami.
- Organizacja ewaluacji w szkole.
- Współpraca z rodzicami.
- Ocenianie dydaktyczne czynnikiem stymulującym rozwój ucznia i jego przygotowanie do egzaminów zewnętrznych.
- Analiza i interpretacja wyników sprawdzianów i egzaminów zewnętrznych – obliczanie wartości EWD.
- Metody i formy pracy z uczniem zdolnym.
- Dyskalkulia – co to jest i jak sobie z nią radzić?
- Przygotowanie i przeprowadzenie ewaluacji wewnętrznej w zakresie „I obszar: Efekty działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej działalności statutowej szkoły; Wymaganie 1.2 Uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności” w odniesieniu do przedmiotów humanistycznych.
- Nowa podstawa programowa w planowaniu i realizacji procesu edukacyjnego w szkole ponadgimnazjalnej.
Skuteczne komunikowanie się organów statutowych szkoły – współdziałanie rad pedagogicznych, rad rodziców i samorządów szkolnych.
|
Pełna prezentacja szkoły pojawi się po zatwierdzeniu oferty przedstawionej szkole.
Jeżeli szkoła nie otrzymała oferty, prosimy o kontakt:
zmiany@szkolnictwo.pl
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
TO JEST ROBOCZA PREZENTACJA JEDNOSTKI!
Zapraszamy jednostkę edukacyjną do współpracy.
Wypełnij formularz >>>
Od 20tu lat najpopularniejszy i największy
informator branży edukacyjnej
- przedszkola, szkoły, uczelnie -kolonie, zielone szkoły - inne jednostki
|
OKS www.szkolnictwo.pl e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - ponad 1,5mln użytkowników/mies.
|
Zarejestruj się lub zaloguj, aby mieć pełny dostęp do informatora o szkołach.
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|